Een echo laten maken bij de fysiotherapeut? Ook dat kan bij De Rooy Fysiotherapie. Echografie wordt in onze praktijk toegepast als aanvullend onderzoek bij klachten aan uw ledematen. Het is onderdeel van het reguliere behandelplan en er zijn geen extra kosten aan verbonden. Waarom passen wij deze techniek toe? Door een echo te maken, kan de fysiotherapeut sneller achterhalen waardoor uw klachten worden veroorzaakt. Het vergroot de kans op een sneller herstel! Echografie kan worden gebruikt bij klachten aan:Echografie, Ingo Nijhuis

• Spieren
  • Pezen
  • Botten
  • Kapsels van gewrichten
  • Kraakbeen
  • Slijmbeurzen
  • Gewrichtsbanden
  • Zenuwen

Wat is echografie?

Echografie is een techniek die gebruikmaakt van geluidsgolven die zich door het lichaam verplaatsen. De fysiotherapeut gaat met een echokop over het lichaamsdeel waar u klachten ervaart. De beelden verschijnen op een scherm. Het echografie-onderzoek doet geen pijn en is niet schadelijk voor uw lichaam. Wel kunnen wij op deze manier als het ware in uw lichaam kijken. Onze bevindingen worden direct na het onderzoek met u besproken. Zo kunnen wij nauwkeuriger diagnoses stellen en doelgerichter behandelen.

Voordelen van echografie bij De Rooy Fysiotherapie

• Een duidelijker inzicht in de betreffende klachtenregio.
  • Diagnoses kunnen nauwkeuriger worden gesteld
  • Doelgerichter behandelen
  • Het is snel, pijnloos en veilig
  • Geen wachttijd
  • Géén extra kosten. Echografiekosten zijn inbegrepen in het reguliere behandeltarief

De echografist binnen onze praktijk is Ingo Nijhuis.

Wilt u meer informatie of heeft u vragen? Neem dan contact op.